6 Juni

Sverige firar idag sin nationaldag, tyvärr är vi kanske inte lika duktiga på det som våra norska vänner. Men numer är det åtminstone en röd dag. Varför då? Jo se jag har googlat! Sverige firar sin nationaldag just idag till Gustav Vasas minne som kröntes denna dag 1523. Att vi sen dessutom blev självständiga är kanske en bonus.
 
Denna delen av familjen som återfinns i Malmö har kanske inte firat jättemycket. Jag för min del är aptrött idag, får man säga så? Ja, det tror jag går bra. Jag läste i reklambladet från Region Skåne om att allt fler bloggar om sin hälsa. Många med dödssjukdomar just för att man mår bättre psykiskt av att blogga och skriva av sig.
 
Själv får jag för tillfället skriva upp minnesord under dagen så jag kommer ihåg vad att blogga om. Idag minns jag faktiskt att ordet emo var ett. Min dotter förklarade i morse att det handlade om människor som var mycket emotionella med mycket känslor. Ja, men då är jag en sån svarade jag kvickt, men nu skulle det tillkomma svarta kläder och svart hår och sånt och då föll jag bort. :)
 
Nästa kom ihåg ord var nationalrätt, ja jag kollade på listan. Jag läste nånstans att till jul har vi skinkan, till påsk äter vi ägg och till midsommar står sillen på bordet. Men vad äter vi en dag som denna? Vart det nu var jag läste det så föreslog de grön gazpacho...Nej, jag röstar för pannkaka eller varför inte familjen Frykmalms nationalrätt, stuvade makaroner!
 
En sista liten mening måste idag gå till min kära svåger som fyller år! Grattis Dieter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0