Märkliga saker hända!

Hej alla vänner av min blogg!
 
Ni vet ibland i livet funderar man på om man sysslar med rätt saker och vad man egentligen vill med livet. Ju äldre man blir funderar man på om man har gjort allt man vill och det är väl inte många som har det egentligen. Jag växte upp i ett arbetarhem och i sann anda blev jag "riktig" arbetare. 16 år som lokalvårdare, det är lättare att räkna upp det jag inte städat än det jag har städat. Och tro mig det är en konst att bli duktig lokalvårdare! Sen ficka jag chansen att omskola mig och valde vårdyrket. Ett val jag aldrig ångrat! Tänk så mycket under vi gör jag och mina kollegor!
 
Men snart når jag medelåldern, blir farmor om några veckor :) Hälsan är inte på topp, allt medför att man igen börjar fundera. Någon sa för en tid sen: Anneli du borde bli journalist! Jag svarade: Jag är för gammal....
I hela livet har jag älskat och skriva, läsa och debattera. Varför är jag för gammal??
Idag ska man ha ett yrke man kan försörja sig på. Kan ingen annan försörja mig så jag kan få sitta och filosofera? Lukta på blommorna och skriva lite? Jag är en tänkande människa och jag behöver få utlopp för det jag tänker annars fallerar hälsan. Är ni med? Ska vi ha en tävling? Fina vinster till dem som kan visa mig hur jag får in en månadslön för ovannämnda önskemål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0