Sjung om studentens lyckliga da´r!

Snart är det sommarlov! Innan helgen var det många skolor som släppte ut sina studenter. Fick mig att tänka på den dagen jag själv stod utanför Sundsta gymnasie i Karlstad med mössan på huvudet. Många långa år har gått sen dess, fortfarande vet jag inte vad jag vill bli när jag blir stor! Hoppas det kan vara till någon tröst för någon nybakad student som funderar över sin framtid.
 
Själv var jag på en trevlig studentskiva i fredags. Och här måste jag ju lägga in det där med att det kanske finns de som funderar på varför jag gör sånt när jag inte är frisk...Men nu måste jag hålla igång det jag orkar och skulle jag glömma väsentliga saker när jag är bland vänner så är det inte hela världen, de håller reda på mig. Jag gjorde innan studentskivan ett besök på vårdcentralen.
 
Har ni någon gång varit den sista patienten en fredags eftermiddag?? En ny erfarenhet rikare blev jag. Läkaren som trodde i sitt stilla sinne att han skulle spara tid frågade snällt en kollega om hon kunde ta ett hb på mig. Då fick han ganska bryskt tillbaka att hon minsann slutade om fyra minuter och ville han inte betala övertid så hann hon inte! ??? Nåja, jag höll min mun tro det eller inte. Han hittar en ny kollega som snällt förbarmar sig över mig. Läkaren tar in mig på ett rum och vill verkligen prata med mig, han var mycket trevlig! Men hela tiden ska han reda ut saker, en kollega skulle absolut prata med honom innan hon gick hem, över huvudet på mig. Nåja jag fick mitt prov taget. Hb:t segar sig mycket sakta upp men som en god vän så riktigt påpekade att det faktiskt gick på rätt håll så får jag väl vara glad.
 
Bjuder på lite bilder från igår då Elin vallade sin mor ute på Ribban!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0