Järnanemi, mamma, sommar, värdefull, påkörd.

Rubriken skulle kunna vara såna där moderna hashtags, eller hur det nu stavas. Ett nytt ord i svenskan, eller nej inte i svenskan finns ju inget svenskt i det ordet.
Har hamnat i en järnenemi igen, tredje gången på fyra år tror jag. En mycket god vän sa till mig igår: men Anneli du känner ju igen tecknen innan det dipar så mycket! Ja, så klart gör jag ju det, ibland har man inte tid. Men nu får jag igen allt jag borde från alla som jag jagar när de inte hinner andas.
 
Sjukskriven ja, jobbiga dagar ja men jag vilar och gör det jag orkar när jag orkar det får alla acceptera.....Alla har sitt och jag mitt men denna veckan vill jag egentligen bara säga blä! men jag vet jag kan inte påverka allt o alla, ibland får man acceptera att det är för sent.
 
Idag har det varit ett jobbigt jubileum. Min älskade lilla mamma har idag varit borta i 25 långa tomma år. Än idag kan jag höra hennes röst. Och jag vet att hon idag varit med mig på promenaden genom stan, jag köpte blommor på torget och letade mig fram till en vacker minneslund mitt i stan. Ja jag vet hon inte är begravd där men hon var med och jag fick lämna blommor där jag nu hade möjlighet.
 
Värmen var påtaglig, sommaren är kommen :) Att sen behöva leta svart klänning inför kommande mindre roliga tillställningar var lite konstigt.
 
Värdefull....Du vet väl om att du är värdefull? Det är en fin psalm alla borde tänka på emellanåt. jag accepterar mitt öde men jag ska inte behöva ta vad som helst för det. Jag är som sagt sjukskriven och den som vill kan gärna byta och ta mitt HB på 91 så får man se hur kul det är.
 
jag fick ett ärendenummer på Skånetrafiken idag, det ska bli spännande att se vad som blir av detta. Bara för att ett bolag förlorat kollektivtrafiken i Malmö behöver man inte köra på folk och dessutom vara otrevliga.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0