Helgen som gick

Måndag idag. Ser tillbaka på helgen som gick som en punkt för vad som varit. Av olika skäl har jag en mycket lång tid mått väldigt dåligt, egentligen ända sen den 27 oktober förra året då jag sjukskrevs för depression. Sen i mars ligger jag i skilsmässa. Inget man kan vara stolt över men jag kan inte låta bli att undra vart det hade slutat om jag inte tagit det beslut jag tog. Denna helg som precis gått var lite av en prövning men med god vilja och vänner som alltid finns där så gick det över förväntan. I fredags begav sig två arbetskamrater och nära vänner ut i Kristianstad för att äta gott. O jösses vad gott sen! Både mat o dryck. Som pricken över i en dessert med mycket choklad! :) lite fnittrig satte jag mig på bussen hem. En vän ringde, - är du redan på väg hem? Varför det? Ja vännen unnade mig mer uteliv helt enkelt. Men jag hade ju varit uppe sen kl 05.... Lördagen kom och barnbarnet med den. Detta underbara barn skulle sova hos farmor <3. Söndagen vaknade jag av att hon ville ligga på mig... Efter frukost tog vi oss hem till hennes föräldrar. Sen begav jag mig till en vän som ville umgås med mig. En dag med god mat, stadsliv och glada skratt. Denna dag fick mig att bestämma att nu får det vara bra, jag har bestämt att jag ska leva som jag vill, göra vad jag vill när jag vill. Det handlar om mig nu. 





Kommentarer
Postat av: Anna

Tusen tack igen för en underbart trevlig fredag. Kärlek till dig <3

2014-07-07 @ 22:37:31
URL: http://mammatill3-mrsjonte.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0