Drömmar och verklighet

Ja ni, hur börjar man egentligen efter en så lång bortavaro att skriva igen? Återigen, försvann orken den 27 oktober. Efter det har tiden varit lång med rehabilitering på olika sätt. Först nyligen har jag sakta återgått till arbetet. Det går inte enkel, men jag skyndar inte. Jag är bara glad att tänkandet börjar fungera igen. För en tänkare som jag så är det inte så kul att vara helt tom i skallen, inte kunna åstadkomma en enda konstruktiv tanke. Men nu har jag kommit en bit, funderar på vilka drömmar har jag?
 
Vad drömmer ni om? Vad vill ni göra i livet som ni inte redan har gjort? Jag trodde för en stund att jag inte hade några drömmar...men de där jag haft ett tag hänger kvar. Jag vill fotografera mycket, jag vill skriva mycket, jag vill byta karriär innan pensionen gärna något där jag kan utnyttja mina samhällskunskaper. Var det meningen att livet skulle vara som det är nu? Ska man vara nöjd och tacksamt sätta sig ner och konstatera att det blir inte mer nu? Nej, det kan inte ens jag göra sliten och trött... När jag tom funderar på att ringa min vän för att börja träna ja det är väl ett sundhetstecken gott som något.
 
Ingen av oss kan nog säga att vi är nöjda med alla våra val i livet, men alla kan vi nog rätta till det så vi trivs åtminstone en stund tror ni inte det?
 

Kommentarer
Postat av: Tjejmorsan

Det låter som om du borde läsa till Studie- och yrkesvägledare :) Där har du nytta av dina samhällskunskaper :)

Kram och hoppas du har en fin söndagskväll

2014-03-16 @ 16:33:03
URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0