Jag är beroende....

Inte av alkohol, sex eller choklad. Nej jag är beroende av något helt annat. Av sociala medier, av att kunna vara kontaktbar 24/7. Säkert ganska oförståigt av en del medan andra föestår. kapitulerade inför det idag...mina arbetspass kräver så och med all rätt! Gick in till chefen med avstängd telefon, la den på hennes skrivbord och där fick den ligga så länge hon var kvar och en stund efter faktiskt. Efter nån timme kliade det bokstavligen i hela kroppen....Otäckt. Jag har i hela mitt liv varit nåbar, haft fullständigt koll. Ja jag vet ett inte så friskt beteende men vilket beroende är det? 
 
Veckan som gått har varit fylld med olika möten. I min värld är alla lika värda, vilket absolut kan få mig till en stund på bänken, dela några ord med den som vill och behöver. Det där med bänken har jag upptäckt genom går ett generationsskifte...ungdomar i mina barns ålder som delar den med män och kvinnor som kan vara deras mor och farföräldrar. Tragiskt, man vill bara dra dem därifrån. Men att ha ett beroende är inte så lätt som många tror. Inte heller ser det likadant ut för alla. 
 
Hycklare har jag också stött på denna vecka, åh vad jag tycker illa om såna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0