Fredag 2 januari 2015

Sin identitet finner man först när man ägnar sig åt en skapande verksamhet sprungen ur ens inre.
 
Dessa ord fann jag i en blogg. De får vara mina ledord när jag nu liksom er andra har tagit steget in i ett nytt år.
Har man inte hittat sin identitet när man är 46? Kanske har man hittat någon slags identitet under åren men man förändras också och kanske tappar den på vägen?
Jag läser många bloggar, en del skrattar jag åt och lämnar åt sitt öde. Resten fastnar och bidrar till mitt eget tillfrisknande.
Vad är då skapande verksamhet för mig? Skriva, läsa, handarbeta är det som först ploppar upp.
Innan 2014 tog slut började jag fundera på vad jag skulle skala bort för att få mer tid för att läka mig själv. Ja, jag är kanske nu inte sjuk på det sättet även om hälsan falerat den senaste tiden.
Men jag ska ägna mig åt dessa saker istället för att jaga pengar och annat som man alltid tror bidrar till lycka.
 
Jag vet vad jag vill och mot det målet ska jag sträva. Finner ingen oro att mista någon på vägen, för de jag har med mig idag de viker inte från mig det vet jag.
Läste någonstans i morse att en kvinna i sex år hade gjort en tacksamhetslista var dag. Imponerande!
Detta är jag tacksam över:
 
  • Mina barn och mitt barnbarn
  • Kärleken i mitt liv
  • Mina vänner
  • Vaknade i morse utan att ha ont
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0